18 dec 2013

Haar revolutie

Heeey, vandaag wil ik eindelijk eens een post maken die ik al suuuuper lang in mijn hoofd had, maar nooit echt is af geraakt. Ik wil jullie mijn haar revolutie laten zien. Ben je benieuwd hoe mijn haar is geƫvolueerd met de jaren? Lees dan zeker verder!

Toen ik geboren werd had ik heel veel en dik zwart haar. Geloof je me niet? Nou het is toch waar hoor :) Ik heb jammer genoeg geen foto's daarvan op mijn laptop staan. Ik was trouwens slecht 3 maand toen ik voor de eerste keer naar de kapper ging!

Laten we nu starten bij het deel waar ik wel foto's van heb.

6 JAAR
 Toen ik 6 was had ik haar tot op mijn schouders, en voor zo ver ik me kan herinneren altijd een froufrou. Mijn zwarte haren waren tegen die tijd wel  al omgeruild voor een blond kapsel.

9 JAAR
Toen ik 9 was, liet ik mijn haar kort knippen. Hier had ik achteraf echt heel veel spijt van, omdat je op die leeftijd nog niet het echt goed het verschil ziet tussen jongens en meisjes. Daardoor werd ik vaak aangesproken als jongen, ondanks alle roze kleren die ik droeg. Ik vind dit ver uit het lelijkste kapsel dat ik ooit gehad heb.

11-13 JAAR
Van mijn 11e tot mijn 13e had ik dit kapsel. Half lang haar, en een schuine froufrou. Alhoewel ik denk dat ik ook terug even een rechte froufrou had. Ik vond dit kapsel wel mooi bij me staan. De diadeem die ik aanheb droeg ik echt altijd! Ik had hem ooit eens gekregen in Frankrijk, en sindsdien was ik verslaafd.

13 JAAR
Toen ik 13 was liet ik een dikke froufrou knippen, maar ik was deze jammer genoeg al snel beu, en liet hem dan maar terug groeien. (Sorry voor de slechte kwaliteit van de foto, ik maakte hem met mijn oude webcam) Dit was trouwens ook de leeftijd waarop ik de stijltang ontdekte.

14 JAAR
Deze foto werd gemaakt op vakantie in Frankrijk. Dit kapsel was het resultaat van een uitgroeiende froufrou. Ik vond het niet zo leuk, omdat de korte lokjes meestal erg krulden. Niet echt fabulous dus!

Toen ik 14 was, was ik al heel erg in de ban van dip dye, maar ik durfde het niet echt doen, aangezien het niet mag op mijn school, en mijn mama ging er ook niet echt akkoord mee. Dus kocht ik maar een knalroze spuitbus, en ging ik daar mee aan de slag. Ik vond het resultaat echt prachtig, maar ik was toch blij dat ik het er terug uit kon halen, aangezien het mijn haar heel erg uitdroogde.

15 JAAR
Toen ik 15 werd, was die froufrou helemaal uitgegroeid. Hier was ik op vakantie in Bulgarije, en aangezien mijn stijltang niet werkte daar, moest ik die dan ook aan de kant laten liggen. Op deze foto zie je dus de structuur van mijn haar, zoals het echt is, redelijk frizzy en een beetje golvend.

Toen ik 15 was keek ik heel erg veel haartutorials, dit is een van mijn creaties die ik op het internet zag. Best wel goed gelukt vind ik!

In oktober 2012 liet ik opnieuw een froufrou knippen. Deze keer kon ik het langer uithouden haha. Ik vond dit echt heel mooi staan, maar liet hem toch uitgroeien, omdat het elke dag zoveel werk was om mijn haar te stijlen enzo.

 16 JAAR
 Dit is de leeftijd waarop ik nu zit. Ik heb eindelijk ontdekt hoe ik mooie golfjes in mijn haar kan maken door middel van vlechten. Ik vond het resultaat op deze foto echt super mooi. Mijn hoofd is trouwens wat naar achteren gekanteld, mijn haar is niet zo lang in het echt hoor ;)

 Dit is het kapsel waar ik bijna de hele zomervakantie mee rondliep. Nogal bohemian chiq, he? 

Dit is het kapsel dat ik droeg tijdens mijn vakantiejob deze zomer. Erg handig, want het hield mijn uitgroeiende froufrou netjes uit mijn gezicht. 

En dit, lieve lezers, is hoe mijn haar er nu uit ziet. Een schuine froufrou, die lang genoeg is om ook naar achteren te dragen. 

Zo, dit was het. Ik zou graag nog zo'n 10 cm bij mijn haar willen, en dan is het wel lang genoeg.

Wat is jouw favoriete kapsel?

Xoxo Febe