9 dec 2011

Nail Art

Vandaag wil ik jullie iets laten zien waar ik echt dol op ben, maar nie zo goed kan. Namelijk... Nail Art! Ik doe niets liever dan naar filmpjes kijken op youtube waarin wordt uitgelegd hoe je leuke naill art maakt. Meestal probeer ik het dan ook zelf, maar dat loopt meestal uit in een flop. Als ik het doe dan doe ik het meestal net voor ik ga slapen om wat te ontspannen. Ik weet niet hoe het komt maar om de één of de andere reden wil mijn nagellak nooit drogen, waardoor ik in mijn slaap de lak eraf krab. Dus als ik dan de volgende ochtend opsta heb ik van die half opgedroogde, afgekrabde nagels. Niet echt charmant vind ik persoonlijk..




Ik ga proberen om in het vervolg wat vroeger te beginnen met mijn nagels zodat ze langer kunnen drogen. Ik beloof ook dat ik in het vervolg foto's zal maken van mijn nagels voor ze afgekrabt zijn zodat ik ze aan jullie kan tonen. En omdat ik voor het ogenblik niet echt veel kan vertellen over hoe je nail art doet, heb ik hieronder wat filmpjes gepost van mijn favoriete nailartartiest van YouTube :) Namelijk cutepolish. Ik zal de filmpjes goed bestuderen zodat ik in het vervolg zelf ook leuke ideetjes kan posten.


Schattig niet met die snorretjes? 



Man, wat heb ik zin om deze aardbeitjes op te eten :P




Deze ga ik waarschijnlijk uitproberen zondag ofzo.
Zo dit waren een paar filmpjes, en om jullie nog meer inspiratie te geven.. heb ik ook nog wat foto's verzameld!







Zijn ze niet prachtig? Ik denk niet dat ik dit ooit ga kunnen...


En hier heb ik nog wat tips om zelf zo'n dingetje te maken waar je bolletjes kan me zetten. Je hebt hier niets speciaal voor nodig, je kan het dus gewoon doen met dingen die je waarschijnlijk wel in huis hebt.


- Je kan een het puntje van een lege, of zelfs nog werkende, balpen gebruiken.  Op dit idee kwam ik tijdens de wiskundeles! Ik vervelde me en was op zoek naar iets waar ik een soort van bolletjesstempels kon maken. Toen zag ik een lege balpen en had ik het geniale idee om dit te gebruiken bij nail art. En het grappige was dat ik dit eens terugkomen in een filmpje van cutepolish
- Je kan ook een kopspeldje gebruiken. Maar dit ligt natuurlijk niet echt goed in je hand. Om betere grip te hebben kan je de scherpe punt van het speldje in een gommetje aan de achterkant van een potlood steken.
- Je kan een satestokje gebruiken voor als je hele kleine bolletjes wilt. Maar je kan hier ook grotere bolletjes me maken door het uiteinde van het stokje steeds in de nagellak te prikken en het te laten opdrogen. Uiteindelijk zal je een groter hard rond bolletje uitkomen.
Zo dit waren een paar manieren om zelf een bolletjeszetdingeses te maken (lees: ik weet niet hoe het echt noemt dusse...)


Ik had zelf ooit eens 1 gelukte nail art gedaan, en dat waren tijgerstreepjes.. Misschien kan ik deze nog eens maken? En wacht eens effe, ik heb ooit ook eens kabouterpadestoeletjes gemaakt op mijn nagels, die waren naar mijn weten ook goed gelukt.


Vinden jullie dit soort posts leuk? Heb je zelf nog leuke ideetjes? Laat gerust weten, of stuur een e-mail naar dit e-mailadres: koekie159@hotmail.com


Groetjes Febe xx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten